Beeldhouwers in Leiden

Beeldhouwers in Leiden

maandag, mei 22

messcherpe Makita

Er moet iets op te vinden zijn. Om te voorkomen dat we zaterdag halverwege het proces stranden vanwege technische problemen, ben ik begonnen met het maken van dwarsverbindingen tussen voor en achterpoten. Ik had een gratis stalen pijp bij Burgy gescoord ("tis datme vrrouw ook welles beeldhouwt, anders hatjem niet mee gekreege") maar die oplossing heb ik laten varen. Te zwaar, liever met hout.
Met de bovenfrees maak ik een hout-hout-penverbinding die (mits goed bij elkaar gehouden door een stalen bout) die honderden kilo's aan beukenhout wel zou moeten kunnen dragen. Maar hoe veilig is het?
De palen beuken liggen in Hazerswoude, kom ik net achter, ik ga nog wel effen kijken voor het zover is.
bij Kruyt bestel ik een nieuwe ketting. De Makita moet messcherp zijn als ik 'm dit weekend in die palen zet.

Geen opmerkingen: